Tri intervencije v enem popoldnevu

Tudi na področju, ki ga pokrivamo v GRS Radovljica se zgodi, da imamo v enem dnevu dve intervenciji, v nedeljo, 17.9.2023, se je pa zgodilo, da smo morali posredovati kar trikrat v enem popoldnevu, kar se zgodi zelo redko.

Prvi poziv smo prejeli ob 13.58, intervencija je potekala na planini Klek na Pokljuki. Prva ekipa se je hitro zbrala na postaji in odpeljali smo se proti Pokljuki. Hkrati smo aktivirali tudi dežurno ekipo GRZS na Letališču Jožeta Pučnika. Šlo je za nenadoma obolelega starejšega občana. Ko smo se peljali skozi Bled proti Gorjam, je vodja intervencije dobil še en klic iz Regijskega centra za obveščanje. Še ena intervencija. Tokrat na območju med Lipanskimi vratci in Debelo pečjo. Šlo naj bi za gospoda z bolečino v prsih. Takoj smo vzpostavili zvezo s svojci ponesrečenca. Usmerjeno sem povprašal po simptomih in znakih pri gospodu in vse je kazalo na resno stanje, zato sva se s Tonijem dogovorila, da se ekipa na helikopterju takoj preusmeri najprej pod Debelo peč, mi se pa z avtom podamo na planino Klek. Hkrati je bil na poti tudi naš drugi avto z ekipo. Dežurna ekipa na helikopterju je prispela nad mesto obolelega pod Debelo pečjo, nekaj časa so locirali natančneje, nato pa spustili ekipo za oskrbo ponesrečenega. Mi smo ta čas že prispeli na planino Klek, hkrati z nami pa tudi ekipa HNMP Brnik, ki je bila tudi aktivirana. Skupaj smo pregledali in oskrbeli gospoda na planini, ekipa HNMP ga je pa s helikopterjem Slovenske vojske odpeljala v SB Jesenice. Med tem smo opazovali oblake v smeri Debele peči. “Nekam hitro se vse skupaj vleče skupaj in navzdol” smo si govorili. In naš strah se je izkazal za upravičenega – s helikopterja dežurne ekipe so sporočili, da se zaradi vremenskih razmer helikopter Slovenske vojske vrača na Pokljuko, kjer bo pristal. Ekipa z zdravnikom je ostala na tleh s ponesrečenim. Takoj smo se podali z avtom proti Blejski koči, naša druga ekipa je bila pa že prej na poti tja. Po nekaj časa smo prispeli do Blejske koče in od tam hitro nadaljevali pot klasično peš v smer proti Debeli peči. Ujeli smo našo drugo ekipo pred nami in skupaj nato prispeli do ponesrečenega in dežurne ekipe s helikopterja. Tam smo nato skupaj nadaljevali pot dovolj navzdol pod bazo oblakov. Z dežurnim zdravnikom letalcem sva izmenjala informacije, stanje pri obolelem je bilo resno ampak stabilno. Spustili smo se dovolj navzdol in poklicali helikopter, ki je dvignil ekipo in ponesrečenca ter nato odpeljal v UKC Ljubljana. Mi smo se nato vrnili proti Blejski koči in nato v dolino nazaj na postajo v Lesce. Med potjo smo razmišljali, kako hitro se vreme lahko spremeni in da nič ne pomeni, če je doma sonce in toplo, v gorah je hitro lahko oblačno in vetrovno.

Zaključek intervencije na planini Klek z ekipo HNMP Brnik
Prenos ponesrečenega pod bazo oblakov pod Debelo pečjo

V bazo smo prišli okoli 17.30, ravno začeli raztovarjati opremo, ko je ponovno zazvonila telefonska številka ReCO. Že tretja intervencija. Na Goški ravni na Jelovici se je poškodovala mlajša ženska. Hitro smo v obstoječi ekipi odhiteli na mesto nesreče. Med vožnjo sem bil ponovno v stiku s svojcem ponesrečenke, poškodoval naj bi jo hlod. Na planino smo prišli relativno hitro in odhiteli do ponesrečenke in hkrati aktivirali tudi dežurno ekipo na helikopterju. V času do prihoda, smo jo na kraju oskrbeli in pripravili na transport. Nato smo oskrbo zaključili skupaj z zdravnikom letalcem in nato prepeljali z dežurno ekipo s helikopterjem v SB Jesenice.

Dvig ponesrečenke na Goški ravni

Po vrnitvi nazaj na postajo je seveda sledila obvezna analiza današnjega dogajanja. Tako kot vedno, smo se tudi danes kar nekaj naučili in se trudili dobro delati. Popoldne je bilo zahtevno, a uspešno. Domov smo se vrnili zvečer že v temi, pripravljeni na počitek pred začetkom novega tedna.